Zelfmoordlijn 1813 wint Zilveren Effie voor succesvolle rekruteringscampagne

Geplaatst door: ekkemuijzers

Centrum ter Preventie van Zelfdoding

Vorige week heeft de Zelfmoordlijn 1813 samen met Ogilvy een Zilveren Effie in ontvangen mogen nemen, een belangrijke prijs voor effectieve marketing- en communicatiestrategieën. 

Met het kleinste budget van alle cases is het Centrum ter Preventie van Zelfdoding erin geslaagd een bijzonder succesvolle rekruteringscampagne te realiseren in een erg moeilijke markt. De case blinkt uit door zijn uitgekiende creatieve strategie en effectieve media aanpak.” Aldus het persbericht van de Effie Awards.

Geschikte kandidaten vinden is als het zoeken van naalden in een hooiberg. Door middel van een sociaal experiment is geprobeerd om deze te vinden, en met succes: na een geschat PR-bereik van ruim 5,6 miljoen en 585 aanmeldingen van kandidaat vrijwilligers,  zijn er inmiddels meer dan 60 nieuwe vrijwilligers actief aan de lijn.

Ook komend jaar blijft de Zelfmoordlijn 1813 op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Bekijk het filmpje.

© Zelfmoord1813 - disclaimer